سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الف - دزفول

بسمه تعالی

به یاد همه ی درگذشتگان بخصوص هم وطنان عزیز آذربایجانی مان که در زلزله ی اخیر جان خود را از دست دادند دراین ماه عزیز خدا روحشان شاد ویادشان گرامی باد

خطبه ی یازدهم -(خطاب به محمد حنفیه )

به پسرش محمد بن حنفیه، هنگامى که در جنگ جمل رایت را به دست او داد.

اگر کوهها به لرزه درآیند تو پایدار بمان. دندانها را به هم بیفشر و سرت را به عاریت به خدا بسپار و چونان میخ پاى ها را بر زمین استوار کن و تا دورترین کرانه هاى میدان نبرد را زیر نظر دار و صحنه هاى وحشت زا را نادیده بگیر و بدان که پیروزى از جانب خداى پاک است.

خطبه ی دوازدهم -پس از پیروزى بر اصحاب جمل

چون خداوند در جنگ جمل پیروزش گردانید، یکى از یاران به وى گفت: اى کاش برادرم، فلان، مى بود و مى دید که چسان خداوند تو را بر دشمنانت پیروز گردانیده است. على (علیه السلام) از او پرسید: آیا برادرت هوادار ما بود؟ گفت: آرى. على (علیه السلام) گفت:

پس همراه ما بوده است. ما در این سپاه مردمى را دیدیم که هنوز در صلب مردان و زهدان زنان اند. زودا که زمانه آنها را چون خونى که بناگاه از بینى جارى گردد، بیرون آورد و دین به آنها نیرو گیرد.

آری علی جان ما با چشم سر دیدیم آن مردان را که دین به قوت بازوانشان نیرو گرفت شهیدانی که حتی امروز همرزمانشان نام آنها را در خاطر ندارند وفقط از رزم وعملکردشان خاطره هایی در ذهن دارند ما دیدیم رزمندگانی را که وقتی بر دشمن دین می تاختند حتی اسم ورسم خود را در جایی مدفون می ساختند تا همانند مادرشان بی نام ونشان بمانند آری علی جان ما آنها را دیدیم

چه راست گفتی به یارانت وتو همیشه راست گفته ای

یاعلی


نوشته شده در چهارشنبه 91/5/25ساعت 12:15 صبح توسط حسن راثی| نظرات ( ) |

تبدیل تاریخ